Alzina del Salari, Coll de Tres Creus, Turó de la Pola, Coll de Boix, Hospital de Sang, Quarto de Reixa, Coll de Tanca, Balma de les Porquerisses.

20140126+ASalari+Trescreus+HsangDurada:  Unes 3 hores.

Època: Hivern, dia assolellat.

Dia: 26/1/2014

Distància: uns 12 Km.

Desnivell: uns 550 m. de pujada i els mateixos de baixada.

Dificultat: Fàcil

Descripció:

20140126+ASalari+Trescreus+Hsang+3d1Deixem el cotxe aparcat al concorregut pàrquing de l’Alzina del Salari. Enfilem per la pista fins arribar ràpidament en rampa al Coll de Tres Creus. Vista fantàstica del massís de Montserrat.

Ens dirigim pel GR-5 en direcció a Coll de Boix desviant-nos però un moment per pujar al Turó de la Pola, fantàstica atalaia d’un dia clar com avui, que permet una visió espectacular des del mar a la Barceloneta fins tota la serralada blanca del Pirineu: des del Canigó fins al Port de la Bonaigua.

A tocar la Mola i el Montcau però nosaltres avui volem remenar per llocs de la banda de l’Obac.

Arribem a Coll de Boix i ens desviem cap a l’Oest en direcció a l’Hospital de Sang, enfilant primer un turonet que ens permet bona vista de la banda Nord de la Carena de l’Espluga.

20140126+ASalari+Trescreus+Hsang+3d2Trobem l’Hospital de Sang, que havíem transitat en una de les rondes populars que havíem participat però no hi havíem tornat. Fotografiem l’escletxa sobre el penjat de la roca i un experimentat excursionista ens ensenya l’entrada a una cova que diu que en uns 20m. trobes font d’aigua potable. Ho provem amb el llum del mòbil però no donat prou de sí. Hi tornarem un dia amb el frontal.

Desfem el camí i tornem fins a la pista forestal i ens dirigim fins a la base del Turó de l’Espluga i ascendim fins a Coll de Tanca passant pel Quarto de Reixa. Baixem pel sender que travessa la font de la Pola. La sortegem doncs està molt concorreguda. Passem per davant la Balma de les Porquerisses i ràpidament som novament a Coll de Tres Creus.

Baixem la pista novament fins el cotxe. Bona caminada de diumenge matí d’un dia plàcid d’hivern, gaudint de la natura amb tranquil·litat i la satisfacció d’haver retrobat passos que feia dies que no transitàvem.