Circular per Sant Llorenç del Munt: Sant Llorenç Savall – Roca Mur – El Marquet de les Roques- Carena dels Emprius – Roca Sareny -Castell de Pera – Sant Llorenç Savall

Durada: 6 hores

Dia: 27 de novembre de 201. Assolellat i dia clar.

Desnivell: uns 900 metres

Dificultat: Fàcil

Descripció:

És un matí fresc d’un serè diumenge de finals de novembre. Aparquem prop de la zona esportiva de Sant Llorenç Savall a dos quarts de nou del matí. Avui anem amb companyia d’uns amics muntanyencs devoradors de quilòmetres, que els hem promès 7 hores i25 km. caminada. No hem pogut complir del tot tal com podeu comprovar en les dades de la ruta ja que després d’un petit embolic amb el track del navegador, hem decidit la nostra pròpia ruta de tornada que ha resultat quelcom més curta.

Sortim de Sant Llorenç Savall i darrera del polígon de naus agafem el camí que ens mena ràpidament fins a la Creu de Ricó. Fem un petit tram del GR-5 on trobem senyals del Matagalls-Montserrat, trenquem i agafem ara un camí que baixa fins a la Vall d’Horta. Arribem al Molí de la Roca, on els camps estan ben gebrats i tenim una mica de dubte per on travessar el rierol.

Agafem ara en sentit Sud-oest el camí que tenim marcat de la darrera ronda vallesana fins arribar al Coll de Palomeras i baixem després fins a la Vall de Mur. Creuem la pista forestal que recorre la Vall i agafem ara un sender que puja dret i per sota bosc fins arribar a Sant Pere de Mur i avançant entre sender i camí arribem al Daví.

Voregem la masia mentre un ca ens dona el bon dia. Sense massa entusiasme mica en mica ens va obviant i nosaltres recorrem en direcció nord el Pla de Dalt sota les parets dela Morella. Unamuntanya de caient dret que ens queda a l’esquerra mentre nosaltres atansem el Coll del Gavatx deixant també el Roca Mur a la nostra dreta. Seguint per sota bosc frondós arribem al Marquet de les Roques, on allà aprofitem per reposar un xic i refrescar-nos abans d’enfilar la pujada del sender.

Pel GR-5 novament pugem mica en mica el dret camí que ens porta al Collet de Llor. Aquí ens desviem del GR en direcció cap al Finestrelles (879 m.), que curullem sense problemes i seguim després de recrear la vista mirant al Montcau, la Mola i les valls que l’envolten, en direcció a la Carena dels Emprius.

La resseguim tota fins a Coll Pregona i Era Ventosa. Al peu del Roca Sereny perdem –incomprensiblement per misteris de l’electrònica- la pista del track que portàvem marcat. Desprès d’algun dubte decidim marcar el nostre propi camí de tornada i resseguint carenes ens plantem a la Serra del Castell de Pera, passant pel coll de la Costa fins el Castell de Pera i Santa Maria. Allà decidim avituallar-nos.

Continuem resseguint carenes veient ja Sant Llorenç Savall en direcció Sud-est fins a trobar una pista d’entrada al Parc que agafem i seguim ja fins baix, travessant en el darrer tram unes prescindibles urbanitzacions fins arribar al nostre punt de destí. No hem complert el nostre compromís de quilometratge però avenim que “nos ha salido a cuenta”. Ens emplacem a repetir junts en algun altre indret.