Mare de Déu de les Arenes, Roca Mur (Sant Llorenç del Munt)

20140223+arenes+rocamurDurada:  Unes 4 hores.

Època: Hivern, dia assolellat.

Dia: 23/2/2014

Distància: uns 11,5 Km.

Desnivell: uns 500 m. de pujada i els mateixos de baixada.

Dificultat: Fàcil

20140223+arenes+rocamur+3d1Descripció:

Aquesta caminada d’avui està organitzada per la Unió Excursionista de Matadepera. Ens trobem al pavelló de la vila les 8 del matí i fet el recompte –som uns quaranta!- i com no podia ser d’altra manera saludem algun company de ruta.  Anem en cotxe fins a l’aparcament de l’Ermita de la Mare de Déu de les Arenes, aquest aparcament queda al marge esquerra de la carretera en direcció a Sant Llorenç Savall, passat el Km.13.

Un cop equipats amb la frescor del matí, pugem fins a veure l’Ermita de la Mare de Déu de les Arenes (tancada) d’origen al segle XI.

Agafem ara el GR-173.1 i ens deturem al Pi de les Quatre Beses, un dels arbres catalogats com a monumentals de Catalunya al qual es necessites 4 persones adultes per abastar el diàmetre de la seva base. Continuem caminant fins arribar al Coll de Palomeres, i recorrent la Serra del Bonaire arribem a la punta de la Pedra d’Àguila.

D’aquí al Puig Gavatx i enfilem la pujada al Roca Mur. Descobrim les ja escasses restes del castell del segle XI, un escassa paret d’un parell de metres quadrats. Aquest castell juntament amb el Castell de Pera, dominava al Vall.

20140223+arenes+rocamur+3d2Arribats a la base de la part final del Roca Mur, una petita representació de 5 dels acompanyants, s’enfilen ajudats per la corda instal·lada per salvar els 10 m. finals i curullar el nervi central de l’aresta que composa aquesta roca.

Voregem el Roca Mur i descendim per la part Nord fins arribar a Coll Gavatx. Descendim pel torrent fins arribar a la el Davi, una masia ben conservada i característica del paratge. Visitem al font del Daví i continuem baixant passant per l’ermita de Sant Pere de Mur, el Dalmau, amb una fantàstica era que dona caràcter a la masia. Continuem fins a retrobar el GR i baixant per la riera arribem novament a l’aparcament.

Ha estat una caminada diferent, amb colla i bon ambient, un dia esplèndid. Ens acomiadem del acompanyants i ens diem fins la propera.