Montserrat – Sant Jeroni i ermites

20140503+Mapa+Montserrat+SJeroniDurada:  Unes 3 hores i 45 min.

Època: Primavera i dia assolellat.

Dia: 3/05/2014

Distància: uns 12 Km.

Desnivell: uns 740 m. de pujada i els mateixos de baixada.

Dificultat: Fàcil

20140503+Mapa+Montserrat+SJeroni+3d1Descripció:

Deixem el cotxe a l’aparcament de l’estació del tren cremallera. Agafem bitllet i marxem amb el primer tren del matí. Arribem al Monestir amb escassa ½ horeta i amb la frescor de la plaça, la calma i tranquil·litat de l’hora i el repic de les campanes, se’ns omple l’estat d’ànim de serenor i ganes de pujar muntanya.

Enfilem la pista que puja en direcció a Sant Miquel. Anem parlant i mica en mica fent via arribem a Sant Miquel, on baixem al mirador i després fotografiem l’ermita. Amb calma continuem, doncs progressivament, la pista va pujant amb forta rampa fins arribar al pla de les Taràntules, ja a l’estació del funicular de Sant Joan.

Plegats ens assentem i descansem. Esmorzem i una vegada ho hem arreplegat tot, continuem caminant, ara de pla en direcció a Sant Jeroni, per la miranda Nord seguint el sender clarament indicat, marcat i protegit en els seus passos mes compromesos arran de roca. Veiem els escaladors que trepen per les panxudes roques i agulles.

Anem marxant i parant per les mirandes que trobem, identifiquem algunes muntanyes emblemàtiques: el Cavall Bernat, la Panxa del Bisbe, la Mòmia, l’Elefant… i les ermites que després baixant volem atansar.

20140503+Mapa+Montserrat+SJeroni+3d2Arribem a Sant Jeroni a dues hores d’haver començat la caminada. La visió aèria que ofereix el punt més àlgid del massís és espectacular. Identifiquem l’entorn, ens fem fotos i ‘selfies’, veiem arribar com sempre que hem visitat aquest punt, escaladors que pugen per la ‘Via Teresina’ una via ferrada que a l’arribada fa força respecte.

Ara baixem creuant-nos amb nombrosos grups d’excursionistes i caminadors que van arribant dalt. Ens desviem en direcció al Torrent de Santa Maria, baixem ràpid, travessem el Pla dels ocells, bevem i mengem alguna ‘gominola’ per reposar energies.

Arribant al mirador de Santa Anna, enfilem el GR-4 que ens mena a les ermites construïdes sota el conjunt de singulars muntanyes que des de Sant Joan a primera hora havíem anat identificant. Arribem fins a Sant Benet, on hi ha entaulats pintorescs personatges amb semblant eremita que suposem que entre el cansament, el sol que ens pica i el dia brillant ens fan veure una perspectiva d’aquesta ermita que ratlla el surrealisme.

Continuem per sender fins al Pla de la Trinitat. En aquest punt, encreuament del GR-4 a diferents direccions, decidim donar per conclosa la nostra ‘exploració’ i tornem ara en direcció al Monestir que contemplem als nostres peus a la miranda dels ermitans.

20140503+Mapa+Montserrat+SJeroni+3d3Pas dels francesos avall, baixant lleugers per les escales i mirant de no caure, arribem al Monestir, bevem a les fonts, ens arribem a la Basílica per agrair aquest matí d’excursionisme que hem gaudit i ho tanquem dinant plegats abans de desfilar cremallera avall. Gran dia d’excursió a Montserrat.