Ronda Pratsbigordana

-Distància: uns 21  Km.

-Desnivell aproximat: +850 m.

-Durada: 5,5 hores amb parades.

-Dificultat: baixa (es recomana un cert entrenament de caminar)

Som dia 2 de gener de 2011 i fa un bon dia. Avui volem fer una ruta per Sant Llorenç que ens ha de permetre pujar als tres cims més alts
del Parc Natural, La Mola, el Montcau i el Castellsapera.

Són encara no les 9 del matí i deixem el cotxe a l’aparcament de la masia de Can Robert i agafem la pista que surt just del davant de la masia en direcció cap a Can Garrigosa, Can Pelags fins a la casa de la Barata, on hem de creuar la carretera que va cap a Mura per agafar el Camí ral de Manresa que ens porta al peu del Castellsapera que pujem. La pujada al Castellsapera és ben divertida per un camí que s’enfila pel petit bosquet al peu del cim. Grimpadeta final i som dalt des d’on tenim unes vistes precioses sobre la globalitat de Sant Llorenç del Munt, la Serra de l’Obac i Montserrat. Baixem el cim i agafem el GR5 cap a Coll de Tres Creus, Turó de la Pola, Coll de Boix, Coll de Garganta i Coll d’Estenalles. Les vistes a Montserrat, el Montcau i a la Mola des del GR són sempre espectaculars.

Des de Coll d’Estenalles, agafem la pista asfaltada que va cap a la Mola, però just arribar al primer replà, seguim el sender de l’esquerra en direcció al Montcau. Pugem el cim. Fer el Montcau, tot i la seva modesta alçada, sempre fa que tinguis la sensació d’haver assolit un bon cim.
Baixem en direcció a Coll d’Eres per seguir la Carena del Pagès que, passant pel Morral del Drac, ens porta pràcticament a La Mola.

Baixem de la Mola en direcció a Can Pobla i agafem els senders pel mig de les carenes que ens deixen a les Tombes de Can Robert i finalment, en poca estona a Can Robert on hi tenim cotxe.