Taga (2038m) des de Pardines

20140706+Mapa+Pardines+TagaDurada:  Unes 3 hores i 45 min.

Època: Estiu i dia assolellat.

Dia: 6/7/2014

Distància: uns 12,5 Km.

Desnivell: uns 780 m. de pujada i els mateixos de baixada.

Dificultat: Fàcil

20140706+Mapa+Pardines+Taga+3d1Descripció:

Arribem, no sense embolicar-nos una mica pels carrers de Ribes de Freser, al bonic poble de Pardines. Els seus carrers irregulars i estrets ens porten a un pas per un carreró que surt un camí asfaltat / encimentat i molt estret (si no el trobeu pregunteu, nosaltres ho vàrem fer i ens van indicar molt amablement).

Aquest camí arriba fins a l’ermita de Santa Magdalena, lloc on cal deixar el cotxe. La pista continua i arriben alguns cotxes i vehicles dels pastors que van a menar els ramats.

Carreguem les motxilles amb força aigua per anar seguint la pista que pujant força suau però constant, entre ombres de l’arbrat del Bosc de la Salva, que s’agreix. Son les nou del matí i el sol comença a pujar i a mesura que guanyem alçada atansem el Pla de l’Ull de Bou, on el bestiar si aplega. Avui més remogut del compte, doncs els pastors fan baixar vaques i vedells cap al Pla des de la muntanya. Això ens trastoca el pas previst, però virem en direcció al Collet de Llop, un pas no tan directe al cim del Taga però també molt franc de pujada.

20140706+Mapa+Pardines+Taga+3d2Arribem a la Portella d’Ogassa, havent flanquejat la base del Puig Estela. Des de la Portella enfilem la carena que condueix al cim del Taga, seguint les marques del PR-C-190 i de sender evident.

Aquest punt és confluència de varis camins i corriols que menen al cim i com no pot ser d’altra manera, tractant-se del Taga, força concorreguda per grups d’excursionistes i famílies senceres.

Avui el cim del Taga coincideix com a punt àlgid d’una cursa de muntanya que des de Ribes sortia, just quan travessàvem el poble: la Vall de Ribes XS. Nosaltres ens hi deturem i ens refresquem. Contemplem el conjunt de muntanyes de l’Olla de Núria, identificant per damunt de tots el Puigmal. A l’Oest es divisa també perfectament el Pedraforca i la Tossa d’Alp entre una magnifica vista de la serralada.

Baixem novament, evitant la zona concorreguda pel bestiar i ens dirigim novament cap al Collet del Llop i després, camp a través i seguint corriols, descendim per la zona identificada com a Faig Surroca fins a trobar el camí que passa per l’Estany de Can Roca fins arribar al Serrat Negre, on si poden veure eixams d’abelles disposats per fer mel.

Seguim el camí principal i sense cap entrebanc arribem novament a l’ermita de Santa Magdalena de Puigsac, on mengem els entrepans i ens dirigim novament cap a Pardines amb cotxe, on parem a la plaça a fer un bon cafè amb gel. Comentem al caminada, a l’ombra i amb una brisa fresca i agradable. Ens ho hem passat molt bé amb aquesta agradable excursió en una contrada inèdita fins avui per a nosaltres.

Track

Fotografies

2 responses

6 07 2014
José Luis

Molt bonica excursió. Jo la vaig fer amb uns amics fa dos mesos i ens van agradar moltissim les vistes panoràmiques de la vall de Ribes i la de Camprodón. També vam fer els cims de la Coma de L’Olla i el Puig Estela. Fantàstic…!!!!! el millor de tot….les cerveses de rigor a Ribes després de la caminada.

7 07 2014
pratsbigorda

Moltes gràcies pel comentari, nosaltres vàrem fer la cervesa a Pardines.
La veritat és que ens va agradr molt. Molt agraïda!